Vänligen läs igenom informationen nedan.

GDPR- dataskyddsförordningen


I samband med Ert första besök och behandling får ni läsa igenom ett samtycke och fylla i en hälsodeklaration som ni genom er namnteckning godkänner.


Dessa dokuemnt gäller den nya lagen om hantering/lagring av personuppgifter såsom anteckningar/hälsodeklarationer gjorda gällande er behandling hos Salong Harmony.

VeC

1


AV/OM BOKNING



- skall göras minst 24 timmar innan bokad behandlingstid.


- av/om bokning görs endast via BokaDirekt.


- uppge koden för avbokning som finns i bekräfelsemailet.


- om/av bokning via sms/mail/telefon är ej giltig utan kommer debiteras fullt pris för vald behandling pga förlorad arbetsinkomst.

 


2


BETALNING


- kontantfri Salong


- kortbetalning kan tillämpas


-swishbetalning kan tilläpas


-betalning via Klarna / ActiWay kan tillämpas



3


INFÖR  BEHANDLING


- kom i tid!

Tiden du bokat innebär att vi ska vara redo att påbörja din behandling.

(sen ankomst/återbud kommer debiteras med 100% av priset.)


- se till att boka rätt behandling/kontrollera tidsåtgång


- lägsta ålder är 16 år vid målsmans godkännande

(VISSA undantag kan komma att gälla om den minderåriga är nagelbitare då kan undantagsregel komma att gälla.)


- du ska vara myndig (+18 år) legitimations kontroll kan krävas


- bokad behandling kan avbrytas om det visar sig att Du har en skada eller sjukdom på nagel/frans.


- har Du vätskande sår/vårtor/ögoninflamtion tar jag ej emot dig pga smittorisk, du är välkommen åter när du är fri från eventuell smitta.


- ta bort enventuellt nagellack/lösnagar innan behandling


- ta bort  eventuellt smink runt ögonen


Jag värnar om barnen

Då jag arbetar med kemiska produkter och slipdamm är det därför EJ hälsosamt för barn att vistas i denna miljö, ingen behandling kommer därför utföras om barn under 16 år finns med vid det bokade besöket.


Du som kund debiteras ändå för den bokade behandlingen med 100% av priset pga förlorad arbetsinkomst.

 

 


4


EFTER  BEHANDLING


- rengör dina naglar försiktigt på undersiadan med nagelborste dagligen för att hålla dem hygeniska.


- använda nagelolja dagligen för att hålla naglarna flexibla och få materialet sitta längre.


- använd endast fransborste på dina fransar, tvätta med fransvätt dagligen för att få materialet sitta längre.

(franstvätt finns att köpa på plats i salongen)


- boka ditt återbesök i god tid.


- limma ALDRIG ett släpp/lös nagel utan hör av dig direkt.


- dra ALDRIG bort fransarna från den egna fransen, det kan bli livslånga skador.


5


GARANTIER


- garanti gäller endast om materialet har släppt/gått sönder pga fel vid applicering av material


- garanti gäller ej om nageln råkats stötts i eller filats på. Det är därför oerhört viktigt att så snart som möjligt ta kontakt med mig för att visa upp den aktuella nageln för bedömning.


- en nagel "ramlar inte bara av utav sig själv utan det orsakas av någon form av åverkan som gör att materialet släpper.


- fransarna får aldrig dras bort från den egna fransen, livslånga skador kan uppkomma och roten kan försvinna för gott.


- naglar och fransar är lika känsliga som tex hår och hud, det är mycket som spelar in hur materialet sitter på just dig som kund.


Ibland får vi certifierade nagelterapeuter och fransstylister prova oss fram till vilket material som sitter bäst på just dina naglar/fransar.

Därför ber jag dig att tänka på detta OM det på något vis skulle vara så att materialet släpper så hoppas jag att vi kan prova ett annat material innan vi bestämmer oss att avbryta.


TÄNKBARA ORSAKER


- kund har filar ner längden själv (förseglingen bryts)

- kund har sttt i nageln ( skadat)

- hormonrubbningar (graviditet, stress mm)

- för lång tid mellan påfyllning av material (nageln blir tung)

- medicinering

- kund har limmat på släpp ( får ej limma)

- den egna nageln är rörlig (nagelplattan rör sig när nagelnväxer ut)

- temperaturväxling (från varmt till kallt och tvärtom)

- hälsan ( hur kroppen mår vid tillfället, vitaminbrister mm)



 
 
 
 
 

Kontakta oss

We would love to hear from you

Önskar Du kontakt med oss, vänligen fyll i dina uppgifter här i kontaktforumuläret.


Vi svarar oftast inom 24 timmar.

We usually respond within 24 hours


Vänligen respektera dagtid 9-16

Pleas respekt to call on daytime 9-16

+46 (0) 700- 21 27 84


Oftast är telefonen obemannad då jag sitter upptagen med kund.

Lättast att få kontakt med mig är att skicka ett meddelande i rutan här bredvid eller ett sms.